Zamek Neuschwenstein niemckie miasta

Niemieckie miasta, które trzeba zobaczyć

Nie będzie to spis wszystkich pięknych miast, które znajdziemy u naszego zachodniego sąsiada. Niemieckie miasta nie od dzisiaj zachwycają architekturą i klimatem. Nie mniej jednak wśród tych kilku wybranych zlokalizowanych dość blisko możemy wybrać to, które będzie dla was najbardziej interesujące. Wszystkie wybrane przeze mnie miejsca zlokalizowane są na południowym wschodzie Niemiec.

Norymberga – romantyczne miasto na weekend

Norymberga niemckie miasta

Norymberga znajduje się niewiele ponad 900 km od Warszawy. Miasto ma piękną starówkę, sporo ciekawych kawiarni i restauracji i świetną bazę noclegową. Wartością dodaną Norymbergii na pewno jest bliskość Playmobil Parku i Legolandu, o których sporo pisałam w poprzednich postach.

Szukając ciekawostek i atrakcji Norymbergii żałowałam, że nie zaplanowaliśmy wycieczki na grudzień. W Norymberdze jest bowiem jeden z najbardziej niesamowitych targów Bożonarodzeniowych. Tzw. Jarmark Dzieciątka Jezus trwa nieprzerwanie od 29 listopada do 24 grudnia i każdego roku przyciąga tłumy turystów. W tym czasie norymberską starówkę okupują kupcy, sprzedawcy, a towarzyszy temu podobno jarmarczna, świąteczna atmosfera.

Gdzie zanocować?

My zdecydowaliśmy się zanocować w Hamptons by Hilton przy samym zabytkowym dworcu w Norymberdze. Hotel okazał się bardzo wygodny i komfortowy, a w cenie pokoju mieliśmy śniadanie. Za nocleg za 2 osoby dorosłe i 2 dzieci zapłaciliśmy 320 złotych. W najbliższej okolicy hotelu praktycznie nie ma szans zaparkować ale 200 metrów dalej jest bezpieczny, podziemny parking.
Za dobę parkowania zapłaciliśmy 13 euro.

Rottemburg ab der Tauber

Rottemburg niemieckie miasta

Nie będę ukrywać, że nadrobiliśmy sporo drogi żebym mogła zobaczyć osławione miasto na tzw. szlaku romantycznym. Oglądając zdjęcia z Rottemburga nie mogłam uwierzyć, że to miasto nadal funkcjonuje w tak niezmienionym kształcie. Koniecznie je odwiedźcie. Nie dość, że jest piękne i wiedzie do niego malownicza trasa to jeszcze w samym centrum znajdziemy kilka niezwykłych restauracji z ogródkami, w których ceny wcale nie są odstraszające.

Gdzie zanocować?

My zdecydowaliśmy się zarezerwować mieszkanie przez AIRBNB. Miejscowość Ermingen w której mieliśmy nocleg oddalona jest o 30 minut jazdy od Rottemburga jest cicha i przyjazna. Mieszkanko było wygodne, zupełnie nowe a właściciele niezwykle przyjacielscy. Plusem miejsca jest lokalizacja. Mieszkanie znajduje się na wzgórzach, bardzo blisko Ulm, do którego można śmiało skoczyć na zakupy. Za nocleg zapłaciliśmy 220 złotych. Parking przed posesją był bezpłatny.

Właściciele mieszkania polecili nam bardzo przyjazną restaurację z pysznym, lokalnym jedzenie. Okazało się, że wcale nie tak łatwo znaleźć tradycyjne i smaczne jednocześnie lokalne specjały.

Monachium

Monachium niemckie miasta

Tego miasta nikomu nie trzeba przedstawiać. My wybraliśmy się do Monachium żeby zwiedzić Muzeum BMW i obejrzeć najbardziej niesamowity salon samochodowy, którego fanem jest Piotrek. Oprócz fantastycznych przeżyć dla fanów motoryzacji możemy sobie zaserwować wspaniały spacer ulicami miasta, zjeść genialne burgery czy obejrzeć piękny Nowy Ratusz przy Marienplatz, którego kontrowersyjna budowa wymusiła wyburzenie kilkunastu kamienic. Koniecznie trzeba też odwiedzić albo chociaż zobaczyć z zewnątrz piękny stadion olimpijski i znaną na całym świecie Allianz Arenę – piękny w formie stadion Bayernu Monachium. Monachium okazało się najdroższym miastem do życia ale jednocześnie oferuje tak wiele atrakcji, że warto było zagryźć zęby.

Gdzie zanocować?

My wybraliśmy Ibis Budget Munchen City Olympiapark ze względu na lokalizację. Za nocleg w bardzo prostym pokoju bez przesadnych wygód zapłaciliśmy 300 złotych. Atrakcją dla moich dzieci było piętrowe łóżko. Niestety w pokoju nie znajdziemy ani czajnika ani innych udogodnień, które w podróży z dziećmi się przydają. Za parking w hotelu zapłaciliśmy 7 euro.

Drezno

Drezno niemckie miasta

Drezno to niemieckie miasto zlokalizowane najbliżej polskiej granicy spośród powyższych. Do Warszawy z Drezna mamy jedyne 620 km czyli tyle ile do Berlina. Droga jest wygodna, szybka i bezpłatna. W mieście znajdziemy kilka zachwycających zabytków zabytków, które oparły się alianckim bombom. Znajdziemy w nim sporo kościołów i coś dla koneserów. W Dreźnie jest jedna z najpiękniejszych mleczarni na świecie zlokalizowana przy ulicy Bautzner. Możemy też odwiedzić Muzeum, którego fasadę zdobi plątanina funkcjonujących rynien.

Bamberg

Bamberg niemckie miasta

To niewielkie miasto jest równie urzekające co Rottemburg. Położone po obu stronach rzeki idealnie wkomponowane jest w naturę. Jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w Bambergu jest kamienny most i okalające go zabytkowe kamienice. Bamberg prawie w nienaruszonym stanie przetrwał II wojnę światową dzięki czemu na każdym kroku otaczają nas w nim oryginalne fasady budynków. Miejsce które podobno koniecznie trzeba odwiedzić będąc w Bambergu to jeden z 9 działających lokalnie browarów. Najbardziej polecana rozlewnia to Browar Szlenkerla – więcej informacji znajdziecie TUTAJ

Ingolstadt

Ingolstadt niemckie miasta

Wprawdzie samo miasto nie ma zbyt wiele do zaoferowania ale jeden z największych outletów markowych ubrań, butów i akcesoriów w tej części Niemiec zachęca do odwiedzin tysiące klientów dziennie. Ci wszyscy ludzie nie mogą się mylić więc i my wybraliśmy się na zakupy. Myślę, że naprawdę warto. Strona outletu z godzinami otwarcia i oferowanymi markami TUTAJ

Jeśli zakupy was nie interesują ale samochody tak, to w Ingolstadt możecie odwiedzić wielkie, wielopoziomowe muzeum Audi.

Gdzie zanocować?

Wygodny i rozsądny cenowo hotel Ara znajduje się bardzo blisko zarówno muzeum Audi jak i outletu. Tuż obok hotelu znajdziemy kilka fast foodów i stację benzynową. Za nocleg dla 2 dorosłych i 2 dzieci trzeba zapłacić około 320 złotych.